Udostępniona poniżej lista dokumentów każdorazowo wymaga weryfikacji przed sporządzeniem aktu notarialnego. Aby upewnić się, że posiadacie Państwo wszystkie niezbędne dokumenty, prosimy o kontakt z Kancelarią.
- podstawa nabycia nieruchomości (akt notarialny/ prawomocne postanowienie sądu/ akt poświadczenia dziedziczenia/akt własności ziemi),
- numer księgi wieczystej (jeśli została założona),
- wypis z rejestru gruntów - wydaje starostwo,
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego wydane dla każdego ze sprzedających osobno, z treści którego będzie wynikać, że podatek od spadków i darowizn nie należy się/został zapłacony/zobowiązanie podatkowe uległo przedawnieniu - dotyczy sytuacji, gdy nabycie nieruchomości nastąpiło w drodze dziedziczenia/zapisu lub zapisu windykacyjnego/darowizny /polecenia/nieodpłatnego zniesienia współwłasności/zasiedzenia (w takiej sytuacji prosimy najpierw o kontakt z kancelarią),
- dane stron (pełne imiona i nazwiska, imiona rodziców, numery PESEL, stany cywilne, numery dowodów osobistych z datą ważności, adresy zamieszkania, obywatelstwo, jeśli inne niż polskie),
- wartość rynkowa nieruchomości,
- termin wydania nieruchomości,
- stopień pokrewieństwa między stronami (a jeżeli nazwiska darczyńcy i obdarowanego są różne, również odpisy aktów stanu cywilnego, np. odpis skrócony aktu małżeństwa obdarowanej - córki darczyńcy, jeżeli zmieniła nazwisko na nazwisko męża).
- podstawa nabycia nieruchomości (akt notarialny/ prawomocne postanowienie sądu/ akt poświadczenia dziedziczenia),
- numer księgi wieczystej,
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego wydane dla każdego ze sprzedających osobno, z treści którego będzie wynikać, że podatek od spadków i darowizn nie należy się/został zapłacony/zobowiązanie podatkowe uległo przedawnieniu - dotyczy sytuacji, gdy nabycie nieruchomości nastąpiło w drodze dziedziczenia/zapisu lub zapisu windykacyjnego/darowizny /polecenia/nieodpłatnego zniesienia współwłasności/zasiedzenia (w takiej sytuacji prosimy najpierw o kontakt z kancelarią),
- dane stron (pełne imiona i nazwiska, imiona rodziców, numery PESEL, stany cywilne, numery dowodów osobistych z datą ważności, adresy zamieszkania, obywatelstwo, jeśli inne niż polskie),
- wartość rynkowa nieruchomości
- termin wydania nieruchomości,
- stopień pokrewieństwa między stronami (a jeżeli nazwiska darczyńcy i obdarowanego są różne, również odpisy aktów stanu cywilnego, np. odpis skrócony aktu małżeństwa obdarowanej - córki darczyńcy, jeżeli zmieniła nazwisko na nazwisko męża).
- podstawa nabycia nieruchomości (akt notarialny/ prawomocne postanowienie sądu/ akt poświadczenia dziedziczenia),
- numer księgi wieczystej (jeśli jest prowadzona),
- jeśli zakładamy księgę wieczystą, wszystkie podstawy nabycia począwszy od przydziału,
- zaświadczenie wydane przez zarząd spółdzielni mieszkaniowej, z treści którego będzie wynikać komu przysługuje to prawo,
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego wydane dla każdego ze sprzedających osobno, z treści którego będzie wynikać, że podatek od spadków i darowizn nie należy się/został zapłacony/zobowiązanie podatkowe uległo przedawnieniu - dotyczy sytuacji, gdy nabycie nastąpiło w drodze dziedziczenia/zapisu lub zapisu windykacyjnego/darowizny /polecenia/nieodpłatnego zniesienia współwłasności/zasiedzenia (w takiej sytuacji prosimy najpierw o kontakt z kancelarią),
- dane stron (pełne imiona i nazwiska, imiona rodziców, numery PESEL, stany cywilne, numery dowodów osobistych z datą ważności, adresy zamieszkania, obywatelstwo, jeśli inne niż polskie),
- wartość rynkowa prawa,
- termin wydania nieruchomości,
- stopień pokrewieństwa między stronami (a jeżeli nazwiska darczyńcy i obdarowanego są różne, również odpisy aktów stanu cywilnego, np. odpis skrócony aktu małżeństwa obdarowanej - córki darczyńcy, jeżeli zmieniła nazwisko na nazwisko męża).
szkurlatowicz@notar.pl
Plac Kupiecki 14
22-100 Chełm
Kancelaria Notarialna
Jakub Szkurłatowicz
Notariusz